ادامه اتهام زنی اپل و سامسونگ به یکدیگر

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا بر رای دادگاه، سامسونگ از برخی الگوهای اپل کپی ‌برداری کرده است. سامسونگ و اپل که از نظر سهم بازار تلفن های هوشمند به ترتیب رتبه اول و دوم را به خود اختصاص داده اند و در چند سال اخیر بارها یکدیگر را متهم به کپی برداری از الگوهای هم کرده اند.

در این دعوی جدید شرکت آمریکایی اپل دادخواستی دادگاهی در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا مطرح کرده و مدعی شده سامسونگ الگوی باز کردن قفل صفحه تلفن‌های همراهش را از اپل کپی برداری کرده است.

با وجود این، دادگاه در یک مورد نیز حق را به سامسونگ داده و اعلام کرد اپل از یکی از اپلیکیشن های گوشی های همراه سامسونگ کپی برداری کرده است و باید 158 هزار دلار به این شرکت کره ای غرامت پرداخت کند.

اپل در شکایت اولیه خود درخواست دو میلیارد و 200 میلیون دلار غرامت کرده بود و مدعی شده بود که سامسونگ در چهار مورد از الگوهای این شرکت کپی برداری کرده است اما دادگاه تنها در دو مورد سامسونگ را مقصر شناخت و میزان غرامت تعیین شده را 119 میلیون و ششصد هزار دلار تعیین کرد.

به همین علت هم، برایان لاو، استاد حقوق دانشگاه سانتا کلارا معتقد است نمی توان رای روز جمعه – دیروز-  را یک پیروزی برای اپل به حساب آورد چرا که دادگاه حتی یک دهم غرامت درخواستی آنها را نیز در رای نهایی خود نیاورده است.

دو سال پیش شکایت شرکت اپل از سامسونگ با غرامت 930 میلیون دلاری برای سامسونگ به پایان رسید.

سامسونگ اعلام کرده به رای اخیر دادگاه اعتراض خواهد کرد.